پایگاه بسیج امیرالمومنین (علیه السلام)

پایگاه بسیج امیرالمومنین (علیه السلام)

پایگاه بسیج امیرالمومنین (علیه السلام)

پایگاه بسیج امیرالمومنین (علیه السلام)

پایگاه بسیج امیرالمومنین (علیه السلام)
حوزه بسیج امام موسی کاظم (علیه السلام)
ناحیه بسیج امام رضا (علیه السلام)

۸ مطلب در آذر ۱۳۹۴ ثبت شده است

جلسه حلقه صالحین با موضوع آتئیسم توسط جناب آقای داوود محمدی در محل پایگاه بسیج امیرالمومنین (علیه اسلام)برگزار گردید.



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ آذر ۹۴ ، ۱۹:۳۸
پایگاه بسیج امیرالمومنین (علیه السلام)


 نشریه مشق عشق پایگاه مقاومت بسیج امیرالمومنین، ویژه نامه "هفته بسیج"

دانلود فایل pdf از اینجا 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ آذر ۹۴ ، ۲۱:۲۸
پایگاه بسیج امیرالمومنین (علیه السلام)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ آذر ۹۴ ، ۱۸:۴۰
پایگاه بسیج امیرالمومنین (علیه السلام)

بسم رب الحسین

در هفته هایی که بوی اسپند مجالس اباعبدالله سرمست شور و شعورمان کرده است و در روزهایی که عطر زیارت حرم و زوار اربعین جهان را آکنده کرده صحبت از لشکریان مخلص خدا حلاوت دیگری دارد. بسیجیان امروز که به بسیجیانی چون حبیب و قاسم و علی اکبر (علیهم السلام) اقتدا کرده اند بازوهای قدرت انقلاب اسلامی را تا شرق و غرب عالم گسترده اند و هر روز تفکر و اقتدار خود را به جهانیان عرضه می کنند تا جایی که رژیم منحوس صهیونیستی را در حلقه ی محاصره ی بسیجیان لبنان و سوریه و عراق به دام انداخته اند. تفکر بسیجی معجونی است از عشق و ایثار و از جان گذشتگی. او که نفس نفیس خود را در راه اقامه ی دین خدا عرضه می کند و سینه را آماج گلوله های یزیدیان دوران قرار می دهد. او که در راه بر پایی عدالت و کمک به مستضعفان جهان از هیچ تلاشی دریغ ندارد و آماده ی شهادت در این شاهراه پر خطر است. او که معادلات زندگی اش با مبارزه و جهاد و شهادت پیوندی خونین دارد.

بدین وسیله پایگاه بسیج امیرالمومنین (علیه السلام) ضمن عرض تبریک این روز به تمامی بسیجیان بیدار دل جهان خدمت امام بسیجیان و ولی امر مسلمین جهان عرضه می دارد که تا پای جان در جهت تحقق آرمان های امام راحل و منویات امام حاظر خواهد ایستاد و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

به امید فردای پس از آزادی قدس

پایگاه بسیج امیرالمومنین (علیه السلام)
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ آذر ۹۴ ، ۲۰:۱۸
پایگاه بسیج امیرالمومنین (علیه السلام)

مهمترین جرم نظام جمهوری اسلامی در نظر امریکا و در نظر همه ی قدرت هایی که نظام اسلامی را به چشم یک دشمن و عنصر منفی نگاه میکنند ، همین است که حاضر نیست منافع آنها را بر منافع ملت و کشور خود ترجیح دهد . برادران عزیز ! من تاکید می کنم که در برخورد با کسانی که تصور می کنید موافق روش و راه شما نیستند ، از روش های منطقی استفاده کنید ...

 خیلی ها در این کشور دوست میدارند به گونه ای عمل شود تا بتوانند بگویند بسیج اهل مواجهه با حرف حساب نیست ... ما حتی با کسی که با عقیده دینی ما مخالف است - و البته تعرضی هم نمی کند - باید با رفتار مهربانانه و بزرگوارانه رفتار کنیم .

دانلود این کتاب از اینجا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ آذر ۹۴ ، ۲۱:۵۴
پایگاه بسیج امیرالمومنین (علیه السلام)

اولین قدم جهاد فرهنگی: شروع از خود

اولین قدم جهت حضور در عرصه جهاد فرهنگی، شروع از خود است. تا ما نتوانیم نفس خود را اصلاح کنیم از اصلاح نفس دیگران عاجز و بلکه مفسد آنیم.

تا وقتی نفسانیت در ما شعله ور است، امر به معروف و نهی از منکرمان سرچشمه در حسادت و نقد و خرده گیری مان ناشی از بغض ها و کینه هاست. بنابراین باید از خود شروع کنیم و با خودشناسی به وظیفه شناسی و روش شناسی برسیم.

ابزار: تفکر

حضرت امام خمینی (ره) در کتاب شریف "چهل حدیث" اولین شرط مجاهده با نفس را "تفکر" می دانند و می فرمایند:

«بدان که اوّل شرط مجاهده با نفس و حرکت به جانب حق تعالى، تفکّر است و بعضى از علماى اخلاق آن را در بدایات در مرتبه پنجم قرار داده ‏اند و آن نیز در مقام خود صحیح است... و تفکر در این مقام عبارت است از آنکه انسان لااقل در هر شب و روزى مقدارى -ولو کم هم باشد- فکر کند... اگر انسان عاقل لحظه ‏اى فکر کند مى ‏فهمد که مقصود از این بساط چیز دیگر است و منظور از این خلقت، عالم بالا و بزرگترى است و این حیات حیوانى مقصود بالذات نیست. انسان عاقل باید در فکر خودش باشد و به حال بیچارگى خودش رحم کند و با خود خطاب کند: اى نفس شقى که سال هاى دراز در پى شهوات عمر خود را صرف کردى و چیزى جز حسرت نصیبت نشد، خوب است قدرى به حال خود رحم کنى، از مالک الملوک حیا کنى و قدرى در راه مقصود اصلى قدم زنى که آن موجب حیات همیشگى و سعادت دائمى است. سعادت همیشگى را مفروش به شهوات چندروزه فانى، که آن هم به دست نمى ‏آید حتى با زحمت هاى طاقت فرسا. قدرى فکر کن در حال اهل دنیا از سابقین تا این زمان که مى ‏بینى

نتیجه: تسکین و اطمینان قلب

وقف خدا بودن زندگی یعنی تا آنجا که در توان دارم به وظیفه ام عمل می کنم و آنجا که در وسعم نبود وظیفه ای هم ندارم. این یعنی آرامش، یعنی سکینه، یعنی اطمینان قلب؛ همان چیزی که امام (ره) تندیس آن بود.

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ آذر ۹۴ ، ۲۱:۴۸
پایگاه بسیج امیرالمومنین (علیه السلام)

 

اقتصاد مقاومتی چیست؟

اقتصاد مقاومتی به معنای اقتصاد ریاضتی نیست بلکه اقتصادی است که بتواند در مقابل بحران ها و جزر و مدهای بین الملل مقاوم باشد.

 اوّلاً یک الگوی علمی متناسب با نیازهای کشور ما است ــ این آن جنبه‌ی مثبت ــ امّا منحصر به کشور ما هم نیست؛ یعنی بسیاری از کشورها، امروز با توجّه به این تکانه‌های اجتماعی و زیروروشدن‌های اقتصادی‌ای که در این بیست سی سال گذشته اتّفاق افتاده است، متناسب با شرایط خودشان به فکر یک چنین کاری افتاده‌اند.

بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای دولت یازدهم 1393

 

پرهیز از اسراف

امسال همه سعی کنند اسراف را کنار بگذارند. متاسفانه در زندگی های ما اسراف وجود دارد. اسراف یعنی تضییع نعمت الهی یعنی نشناختن قدر نعمت الهی . منکراتی که در سطح جامعه وجود دارد و می شود از آنها نهی کرد و باید نهی کرد از جمله اینهاست : اتلاف منابع عمومی اتلاف منابع حیاتی اتلاف برق اتلاف وسایل سوخت اتلاف مواد غذایی اسراف در آب و اسراف در نان.

بیانات مقام معظم رهبری در خطبه های نماز جمعه تهران 1379

 

مصرف کالای داخلی

مصرف خودمان را باید از تولیدات خودمان انتخاب کنیم. اینکه کسانى همه‌اش دنبال مارکها و برندهاى خارجى و اسمهاى خارجى باشند، خطاست؛ فرونشاندن یک هوس شخصى است، اما ضربه‌زدن به یک کار عمومى و اصلى است. مصرف داخلى، تولید داخلى را افزایش میدهد؛ تولید داخلى که افزایش پیدا کرد  بیکارى برطرف میشود. تولید که رونق بگیرد، یعنى تورم کم بشود، گرانى کم بشود، اشتغال افزایش پیدا کند؛ اینها همه به هم متصل است.

بیانات مقام معظم رهبری در جمع مردم اسفراین 1391

فعالیت تولیدی

صاحبان سرمایه در کشور، فعّالیّت تولیدی را ترجیح بدهند بر فعّالیّتهای دیگر. ما دیدیم کسانی را که سرمایه‌ای داشتند ــ کم یا زیاد ــ و میتوانستند این را در یک راه‌هایی به کار بیندازند و درآمدهای زیادی کسب کنند، نکردند؛ رفتند سراغ تولید؛ گفتند میخواهیم تولید کشور تقویت بشود؛ این حسنه است، این صدقه است، این جزو بهترین کارها است؛ کسانی که دارای سرمایه هستند ــ چه سرمایه‌های کم، چه سرمایه‌های افزون ــ آن را بیشتر در خدمت تولید کشور بگذارند.

بیانات مقام معظم رهبری در حرم رضوی 1393

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ آذر ۹۴ ، ۲۱:۴۶
پایگاه بسیج امیرالمومنین (علیه السلام)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ آذر ۹۴ ، ۱۲:۵۰
پایگاه بسیج امیرالمومنین (علیه السلام)